The On Demand Global Workforce - oDesk

Feb 4, 2012

Uređivanje profila i pisanje "Cover Letter" kao bi povećali svoju internet zaradu

Pisanje Cover letter
Na početku ćete bti primorani redovno osvježavati vaš profil i pisati dosta "Cover Letter-a".
Šta bi to bio "Cover Letter", najjednostavnije za naše podneblje je da kažemo da je to "Molba za posao" ili "Popratno pismo" .
Zašto naziv popratno pismo, pa u današnje vrijeme svi poslodavci prilikom zapošljavanje traže CV (Curriculum vitae) - dokument koji pruža uvid u kvalifikacije i iskustvo osobe koja se prijavljuje na posao. Popratno pismo je dokument koji bi trebao uvjek da se šalje uz CV. CV rijetko da ima neke velike izmjene osim ako niste dobili novo zvanje ili neko novo iskustvo, dok popratno pismo tj. "Cover letter" trebalo bi da bude unikatno za svaku aplikaciju za posao koju popunjavate. Treba da sadrži razloge zašto bi baš vas poslodavac trebao zaposliti i informacije koje nemaju određeno mjesto u CV dokumentu. Na freelance stranicama vaš profil je CV, a popratno pismo pišete za svaki posao posebno.

Šta napisati na profilu koji imate na stranici preko koje tražite posao


Vaš profil na stranici i vaše popratno pismo (Cover Letter) su dvije najvažnije stvari kada se radi o traženju posla na internetu. Zajedno treba da maksimalno naglašavaju vaše sposobnosti kako bi privukli potencialne poslodavce.

Kako napisati profil za posao na internetu koj će biti uspješan


1. Napravite listu vaših znanja i sposobnosti. Nije bitno dali su povezane jedna sa drugom. Opišete od onih općih pa do onih specifičnih.

Primjer:

     A. Pisanje

          1a. znam kako pisati SEO članke
          2a. mogu napisati 6 članaka u jednom danu

     B. SEO Sposobnosti

          1b. Off-page SEO

             1b1. mogu da napišem 20 komentara na blogu u jednom satu
             1b2. mogu da napišem 20 postova na forumu u jednom satu

          2b. On page SEO

             2b1. optimizacija “tagova”
             2b3. optimizacija ključnih riječi

2. Napravite listu svih alata i aplikacija u kojima znate raditi. Ako ste grafički dizajner, morate navesti da ste stručnjak za Photoshop, ali ako ste pomoćnik onda je poznavanje Photoshop-a plus. Što je veći broj alata kojim vladate to je više bodova na vašoj strani.

3.  Grupirajte svoje sposobnosti (kao što su SEO, organiziranje itd...) Napišite 3-4 rečenice o svakoj vještini koju posjedujete.
oDesk profil

Primjer:

"Ja sam pisac koji zna šta je to moć riječi, pogotovo kada se radi o pisanju SEO članaka. Mogu napisati 6 kvalitetnih članaka u jednom danu i mogu garantovati da će biti originalni i jedinstveni. Pisao sam članke za ....... itd.."

" Poznate su mi on-page i off-page SEO tehnike. Za off-page, mogu generirati 100 linkova u jednom danu
  10 na komentarima blogova, 10 u postovima na forumima...."

4. Sortirajte paragrafe prema vašim specijalnostima, na vrh stavite vještine u kojima ste najbolji.
    Naprimjer akao vam najbolje ide pisanje onda prvo postavite paragraf o toj vještini.

5. Pročitajte ono šta ste napisali i provjerite da nema grešaka. Svaki paragraf mora voditi na sljedeći tako
    da sve ima smisla. Kada ste zadovoljni sa onim šta ste napisali objavite to na svom profilu. Dodatno
    možete napisati jedan paragraf u kojem opisujete vaše ostale kvalitete koje mogu pomoći prilikom rada
    na nekom projektu, ili napišite bilo šta, a šta bi moglo privući klijenta.

Kako napisati efektivan "Cover Letter" za prijavu na posao na internetu


Popratna pisma ili "Cover Letter" treba pisati na 2 različita naćina. Kad vi aplicirate za posao popratno pismo treba da sdrži što manje detalja i njegova glavna uloga treba da bude da privuće poslodavca da pogleda vaš profil. Kada aplikaciju pošalje sam poslodavac (znači da je poslodavac već vidio vaš profil i poziva vas na razgovor - interview) onda pismo treba da sadrži što više informacija o vašim vještinama jer je uloga ove vrste pisma da "nagovori" klijenta da vas zaposli.

Ali bitno je da i u jednom i u drugom slučaju popratno pismo odgovara na SVA pitanja koje je poslodavac postavio u opisu posla koji treba obaviti ili u poruci koju vam je poslao. Iz profila uzmite vještine koje bi bile pogodne za vrstu posla na koji se prijavljujete i uredite ga po zahtjevima objavljenog posla.

Naprimjer ako se prijavljujete na posao asistenta koji treba da postavi i održava blog, onda je bitno da pro napišete WordPress, blog, Web 2.0 platforme, HTML, CSS i ostale vještine koje su potrebne za ovu vrstu posla. U ovom slučaju SEO i sposobnosti pisanje će doći u drugi plan.

Kada pišete popratno pismo vrlo je bitno da to pismo nije univerzalno, znači da nije pisano u nekom opštem obliku. Popratno pismo treba da se obraća direktno poslodavcu. Treba izbjegavati korištenje tipskih popratnih pisama, jer poslodavci u većini slučajeva primjete takva pisma.
Zamislite poslodavca kojem se na posao prijavi 200 ljudi i njih 150 ima slicno ili isto popratno pismo, eh sad se vi nađete u ovih 150 i onda se pitate zašto nemožete doći ni do razgovora a ne do posla. poslodavci ovo mrze i koriste se trikovima da provjere da li ste pročitali zahtjeve posla. O ovome ću neki drugi put.

Ako ste previše lijeni da pišete popratno pismo za svaki posao na koji se prijavljujete možete sebi napraviti smjernice šta trebate napisati u popratnom pismu i kojim redosljedu.
Svako popratno pismo mora biti različito od drugog. Ovo i oDesk kažnjava blokiranjem računa. Dakle zaboravite COPY - PASTE ako želite da dobijete priliku da radite.

Skoro sva popratna pisma koja se pišu za posao na internetu treba da sadrže:

1. Uvodni dio - predstavljanje (uključuje: pozdrav, ime "Ja sam Taj i Taj", titulu " freelancer web dizajner", zemlju "iz Bosne i Hercegovine" i kratku istoriju "Radim kao web dizajner toliko i toliko godina, radio sam na dizaniranju različitih web stranica za toliko i toliko kompanija...") Ako je poslodavac poslao zahtjev za razgovor - interview uvjek počnite pismo tako da mu zahvalite što vas je kontaktirao.

2. Kratko osvrtanje na posao koji se zahtjeva.Ovo je vrlo bitno jer pokazuje da ste stvarno pažljivo
    pročitali i razumjeli zahtjeve posla.

3. Vještine.

4. Dostupnost, raspored rada i ostale stvari koje su bitne za završavanje posla na vrijeme.

Većina pitanja koja se traže u opisu posla ili u poruci koju je poslodavac direktno poslao odnose se na vještine, dostupnost i cijenu, zato se pobrinite da ovo pokrijte tačkama 3 i 4.

5. Završni paragraf ( "Hvala", "Radujem se ponovnom vašem kontaktu", itd...) i potpis.

Naravno nije potrebno napominjati da ovo sve treba pisati na engleskom jeziku.

Nemorate pratiti ovo uputstvo u potpunosti ali se nadam da ste dobili ideju o strukturi, a ostalo je na vama koliko ste kreativni u pisanju vašeg popratnog pisma za posao na internetu.

Ako se ovoga budete držali imat ćete pristojan profil i popratno pismo koje ima vrlo dobre šanse da dobijete poziv na razgovor.

Evo nadam se da će ovaj članak pomoći da bar dobijete vaš prvi razgovor za posao. A ovim člankom sam i ispunio obavezu koju sam dao u članku  "Šta nakon registracije na oDesk-u " da ću opisati kako urediti profil i napisati popratno pismo.
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

No comments:

Post a Comment